Automotive Strategy Seminar 170427

För 4:e gången arrangerade FKG Automotive Strategy Seminar i Stockholm. Denna gång med underrubriken How to act in a disruptive future!

Konferensen försökte ge svar på frågeställningarna nedan, samt förstå vart vi är på väg, vad som förväntas av oss i ett alltmer disruptivt klimat.

Vilka megatrender påverkar fordonsleverantörernas affärsinriktning och behov av investeringar inom produktutveckling och FoU fram till 2030?

Vad innebär teknikskiftet inom uppkoppling, elektronik och mjukvara för medelstora tillverkande fordonsleverantörer i Skandinavien? Hur ska vi agera för att öka vår konkurrenskraft genom digitalisering?

Hur förändras marknaderna för lastvagns- och personbilssidan ur ett svenskt perspektiv?

Hur omsätter man innovation till resultat och ökad konkurrenskraft i praktiken? Hur blir ett företag verkligt innovationsledande?

Vilka är de politiska förutsättningarna för forskning, utveckling och innovation inom fordonsindustrin?

 

Tack för att du kom,

Har du frågor eller funderingar, hör gärna av dig gabriella.banehag@fkg.se

Tim Best, EY presentation – klicka HÄR

Önskar du Fredrik Hanssons presentation, ber vi dig mejla honom direkt. Klicka HÄR