Automotive Strategy Seminar 150423

Seminariet, som ingår i FKG:s Automotive Meeting Point, riktar sig i första hand till VD, styrelse och ledningsgrupp hos de svenska leverantörerna.

Vilka trender påverkar fordonsleverantörernas affärsinriktning och behov av investeringar inom produktutveckling och FoU fram till 2020?

Hur gör de mest framgångsrika leverantörsföretagen för att nå ökad lönsamhet?

Hur kommer strukturen och marknaden inom fordonsindustrin att förändras de närmaste åren?

Vilka framtidsmarknader bör man som svensk fordonsleverantör satsa på och på vilket sätt?

Vilka produktområden har störst tillväxtpotential?

Vilka krav ställer framtidens fordonsteknik på anpassning av leverantörernas strategi och vilka möjligheter finns där för svenska leverantörer?

För att ge en god överblick över branschens framtida utveckling har FKG till detta seminarium engagerat några av de främsta managementkonsultföretagen i Europa, företag som dagligen arbetar med ett stort antal av branschens företag globalt och också genomför omfattande studier för att kunna stötta företagen i att vara väl positionerade inför framtiden.

OEM kommer att ge sin syn på de viktigaste framtida utvecklingsområdena och var de bästa möjligheterna finns för leverantörerna.

Nedan finner du presentationer som är godkända för publicering i pdf format. Undan för undan när OK kommer lägger vi in fler presentationer.

Mc Kinseys rapport kan du rekvirera från Fredrik Hansson

För Gnuttis presentation – kontakta FKG

Ca 80 personer deltog, deltagarlista bifogad